Een dag bol van het plezier! ( bol, atomium ;) )

04-10-2013 18:11

De kinderen hadden veel verwacht van deze dag, en ik denk dat de foto's duidelijk zullen maken dat die verwachtingen meer dan ingelost zijn.  Dankzij een goede nachtrust waren ze al vol enthousiasme begonnen aan deze dag.  De eerste wauws, ooohs, of aaahs werden voor het eerst gelost vandaag toen we van de metro stapten en het atomium vlak onder onze neus zagen.  Onder een stralende zon gingen we eerst een zoekopdracht doen in Mini Europa.  De kinderen genoten met volle teugen en ik vind het persoonlijk bijzonder jammer dat ze dit prachtig park binnen een tweetal jaar met de grond gelijk zullen maken.  Ik vind het niet allen zinvol maar vooral indrukwekkend.  Niet alles hoeft altijd groot te zijn om indruk te maken...  Kijk maar naar jullie zoon of dochter :)

Het bezoek aan het atomium was niet voor iedereen een even groot succes.  Met beide voeten op de grond was het nog allemaal koek en ei.  Maar een paar tientalle meters later en hoger waren er toch een aantal met een klein hartje.  Erg lang wensten de meesten niet op hoge hoogte te vertoeven.  Het waren maar enkelingen die na het liftavontuur nog de trappen terug omhoog wensten te nemen.  Het souvenirwinkeltje lonkte te veel voor enkelen...  Ik kan u niet garanderen dat ieder souvenir even zinvol is, of nog niet op is. (Een Lolly bleek een prachtig souvenir te zijn...)

Dat Océade een schot in de roos was hoef ik jullie niet te vertellen zeker?  Een paar uur ploeteren en spelen in het waterpark, wat wenst een kid van 11 jaar meer?  We gaan nu vertrekken naar het restaurant en sluiten onze laatste avond af met een feestje.  Indien zich er koppels vormen hou ik jullie op de hoogte! Beginnen jullie misschien alvast te sparen voor een bruidschat!?

Voila, dat zal het wezen voor deze stadsklassen...  Morgen hebben we nog een wandeling door de Marollen.  Hopelijk ook met zonneschijn.  Ik kan jullie alvast zeggen dat het een fantastische week was.  Voor hen, maar ook voor mij en juf Marijke.  Al zal de meester wel blij zijn dat hij overmorgen wat zal kunnen uitslapen :) :) 

Tot morgen, 13u15 aan het station!

Groetjes van de bende van Brussel!!